کد خبر:2561
پ
۵۶
فرمانده تفحص لشکر 27

شهید مجید پازوکی

سال ۱۳۷۰ با هم ازدواج کردیم و تمام زندگی مشترک‌مان، ۱۰ سال بود. حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های «علی» و «مجتبی» است. پسر بزرگم ۲۴ ساله و پسر کوچک‌ترم ۲۲ ساله است. تمام خاطرات زندگی من و همسرم شاخص و حتی سختی‌های آن نیز، قشنگ بود. می‌دانستم همسرم پاسدار و تخریب‌ چی است، […]

سال ۱۳۷۰ با هم ازدواج کردیم و تمام زندگی مشترک‌مان، ۱۰ سال بود.
حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های «علی» و «مجتبی» است. پسر بزرگم ۲۴ ساله و پسر کوچک‌ترم ۲۲ ساله است.
تمام خاطرات زندگی من و همسرم شاخص و حتی سختی‌های آن نیز، قشنگ بود. می‌دانستم همسرم پاسدار و تخریب‌ چی است، اما به طور واضح معنای تخریب را نمی‌دانستم، چون موقع ازدواج سنم کم بود و در واقع تجربه‌ای از جنگ و تخریب نداشتم. بعد از ازدواج کم کم متوجه شدم، اما درباره جبهه می‌دانستم چون برادرانم اهل جبهه و جنگ بودند.

موقع ازدواج من ۱۷ سال داشتم و آقا مجید ۲۵ ساله بود. سال۷۱ بود که همسرم برای اولین مرتبه من را برای بازدید از مناطق عملیاتی به منطقه «فکه» برد. تپه‌های دشت عباس رفتیم، هنوز  تانک‌های سوخته،  پلاک ها و  مین‌ های والمری و خیلی وسیله‌های دیگر روی زمین بود و زیر خاک نرفته بود. حتی می‌شد در برخی قسمت‌ها استخوان های شهدا را دید. در‌واقع بسیاری از قسمت‌های منطقه، بکر و دست نخورده بود.

البته نمی‌شد نزدیک رفت، چرا که یک راه خیلی باریک را با سیم خاردار مشخص کرده بودند و همسرم می‌گفت «پاهایتان را جای پای ما بگذارید و از این قسمت عبور کنید.» همسرم با تمام قسمت‌های منطقه آشنایی داشت و می‌گفت: من این زمین را مثل کف دستم می‌شناسم و می‌دانم که مثلا آن قسمت به شکل مارپیچی، مین‌گذاری شده است.
آقا مجید همیشه خیلی سفارش رهبر را می‌کرد و می‌گفت «ولایت نداشته باشیم، هیچ نداریم، مطمئن باشیم بدون ولایت به جایی نمی‌رسیم و هر چه داریم از ولایت است، فقط از ولایت جدا نشوید.»
قبل از رهبر، سفارش امام راحل را همیشه داشت. کاملا به خاطر دارم که نوشته‌های امام(ره) را از روزنامه‌ها و مجلات جدا می‌کرد، به خصوص آنهایی که تیتر بودند و سپس آنها را در یک سر‌رسید مخصوص می‌چسباند و زیر آن برای امام زمان، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دلنوشته می‌نوشت.

می‌گفت اگر کسی ولایت نداشته باشد، چراغ راهبر ندارد
رهبر را مثل خورشید می‌دانست و همیشه می‌گفت : اگر کسی ولایت نداشته باشد، چراغ راهبر ندارد. ولایت مثل خورشید است و نمی‌گذارد گم شوید. مثل این است که اگر در یک بیابان گم شوید، خدا در آن بیابان یک خورشید فرستاده است که راه را پیدا کنید و اگر شب باشد به مثابه ماه است و مطمئن باشید که هیچ گاه گم نمی‌شوید. یا اینکه می‌گفت : هر کسی خانه‌اش را پشت خورشید بسازد، خودش ضرر می‌کند و خورشید هیچ‌گاه ضرر نمی‌کند. در‌واقع هر چه از ولایت دور شویم، خسارت آن به خودمان زده می‌شود. خیر و فایده ولایت همچون خورشید، به همگان می‌رسد ولی هر چه از آن دور شویم خسارت آن به خود، جامعه و کل نظام هستی می‌رسد.
شهید تفحص « مجید پازوکی» متولد فروردین سال ۴۶ سرانجام بعد از سال‌ها جست‌وجوگری ابدان مطهر شهدا در ۱۷ مهر سال ۸۰ در منطقه «العماره» عراق حین تفحص به شهادت رسید.

کلیدواژه : شهید مجید پازوکی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید