کد خبر:2661
پ
۷۷
شهید ایرج خرم جاه

غواص گروهان نصر

آسمان روز ۱۹دی ماه که روشن شد دیگر #دژ_شلمچه تسخیر شده بود و در معبر حضرت زهرا(س) اسکله ل۱۰ سیدالشهداء(ع) استقرار پیدا کرد و بچه های تخریب مشغول جمع آوری پیکر مطهر غواصان شهید از داخل موانع و از کنار خاکریزها شدند و به کمک رزمندگان گردان فرات(یگان دریایی لشگر۱۰) این پیکرهای مطهر با قایق […]

آسمان روز ۱۹دی ماه که روشن شد دیگر #دژ_شلمچه تسخیر شده بود و در معبر حضرت زهرا(س) اسکله ل۱۰ سیدالشهداء(ع) استقرار پیدا کرد و بچه های تخریب مشغول جمع آوری پیکر مطهر غواصان شهید از داخل موانع و از کنار خاکریزها شدند و به کمک رزمندگان گردان فرات(یگان دریایی لشگر۱۰) این پیکرهای مطهر با قایق به عقب منتقل شد.
بدنهای غواص های شهید زیاد متلاشی نشده بود و اکثر از ناحیه سینه و پهلو به شهادت رسیده بودند و صورت های همگی شان از زیبایی برق میزد.
شهدای غواص که ایرج خرم جاه هم بین آنان بود به به معراج شهدای اهواز منتقل شد….
ماشین حامل شهدا که از شلمچه دور شد . #شهید_زینال_الحسینی فرمانده تخریب لشگر۱۰ سیدالشهداء(ع) به ما ماموریت داد که تا دیر نشده خودمون رو به معراج شهدای اهواز برسونیم. علی رغم اینکه در خط به وجود ما نیاز بود این یک دستور بود و باید انجام میدادیم. به #معراج_شهدای_اهواز که رسیدیم ، شهدا زیاد نبودند و عمده شهدا، متعلق به #لشگر_سیدالشهداء(ع) و اکثرا هم غواص بودند. همه را در فضای باز معراج شهدا در حالیکه پلاستیک های ضخیمی زیرشان پهن شده بود و اکثرا لباس زیر به تن داشتند خوابانیده بودند . اکثر شهدای غواصی که ما عقب آوردیم لباسهای غواصی شون سالم و قابل استفاده بود به خاطر این لباسهای غواصی را از تن شهدا بیرون آورده بودند .بعضی ها پلاک به گردن داشتند و بعضی ها هم هیچ نشونی نداشتن.بدنها زیاد خونی نبود چون همه رو با آب شستشو داده بودند.فقط جای گلوله ها روی سینه و پهلو و بعضا صورت پیدا بود.میان ده ها پیکر شهید دنبال #بچه_های_تخریب میگشتیم و اونها رو پیدا کردیم و مشخصات اونها ثبت شد و داخل پلاستیک پیچیدند. تعدادی از غواصها هم هیچ نشانی نداشتند.اما بدنهای اونها سالم بود و صورتهاشون با آب هم که شسته شده بود زیباتر جلوه میکرد.باید زود به خط بر میگشتیم .
تا وقتی ما در معراج بودیم هویت تعداد دیگری از غواصها مشخص شد و پیکر مطهر چند #غواص_شهید دیگر روی زمین مانده بود که هیچ نشانی از هویت اونها نبود و شهید #ایرج_خرم_جاه هم یکی از اونها بود.و این پیکر مطهر بعد از۶ ماه توقف در سردخانه معراج شهدای تهران به علت تشابه چهره با شهیدی که بعدا اسیر شد به همدان منتقل شد و در گلزار شهدای همدان با نام شهید جعفر زمرديان به خاک سپرده شد.
تقدیر الهی چه بود که رزمنده گروهان نصر گردان حضرت علی اکبر علیه السلام از لشگر ده سیدالشهداء(ع) ، نوجوان شهید ایرج خرم جاه بعد از ۲۷ سال شهره آفاق شود .و به جای گلزار شهدای یکی از روستاهای ساوجبلاغ از گلزار شهدای همدان سر در بیاورد.چه گونه میتوان حل این معما کرد؟؟؟؟و بقول امام شهدا ، خمینی عزیز که : حاشا حل این معما جز به عشق میسر نگردد.

کلیدواژه : شهید ایرج خرم جاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید