- الوارثین - https://www.alvaresin.com -

تو را به جوان امام رضا سپردم

براساس یک سنت قدیمی که ریشه در معارف اهل بیت علیهم السلام دارد توصیه شده که برای عافیت و تندرستی و حفظ و حراست جوانها ، خدا را به آبروی جوان امام رضا علیه السلام یعنی جواد الائمه علیه السلام سوگند دهید که خدا به آبروی این آبرودار جوانهای شما رو ازخطرات حفظ میکنه.
اونروزها که ما جبهه میرفتیم پدر و مادرها وقتی ما رو از زیر قرآن رد میکردند و هنگام بدرقه ، برای سلامتی رزمندگان ،  جوان امام رضا علیه السلام را پیش خدا واسطه میکردند.
حضرت جواد علیه السلام بین رزمندگان به عنوان علی اکبر امام رضا علیه السلام معروف بود و ایامی که به حضرت جواد (ع) در جبهه مشهور بود حال و هوای دیگری داشت.
و بعد از عملیات ها که خدمت امام رضا علیه السلام میرفتیم غوغایی بود.
حرم رو برای رزمندگان غرق میکردند و بچه ها از ورودی های صحن گوهرشاد ، بطوری که وقت تشرف روبری حضرت باشند وارد حرم میشدند و مقابل ضریح زانو میزدند و از امام رئوف می خواستند به جان جوادش از خدا بخواهد برگه شهادتشون امضاء شود..
یکی از پدرهای شهدا که خودش از پیر غلامان و روضه خوانهای امام حسین علیه السلام است تعریف میکرد.
در همسایگی منزل ما در شهرری مسجد جواد الائمه علیه السلام قرار دارد.
این مسجد با منزل ما چند قدم بیشتر فاصله نداشت.
پسرم #شهید_بیمزار_علی_معطری برای آخرین باری که به جبهه میرفت من ومادرش از زیر قرآن ردش کردیم ورویش رو بوسیدیم.
او با دوستانش به سمت انتهای کوچه میرفت و دل ما رو هم با خودش میبرد. مادرش چادر به سر کرد و دنبالش راه افتاد.و هرچه علی میگفت: مادرجان برگرد، او گوشش بدهکار نبود تا اینکه مادر به دنبال علی رسید مقابل درب #مسجد_جواد_الائمه علیه السلام.
این بارهم علی اصرار کرد مادرجان برگرد من مقابل دوستانم خجالت میکشم که شما به زحمت افتادی و دنبال من میایی.
من دیدم مادرش از #مقابل_مسجد جلو تر نرفت و #جوانش را به #جوان_امام_رضا علیه السلام سپرد.
علی ما رفت و در فروردین ماه سال ۶۲ در #عملیات_والفجر_یک به شهادت رسید و پیکرش در رملهای فکه برجای ماند و #مادرش هر وقت مقابل #مسجد_جواد_الائمه(ع) میرسه یاد آخرین دیدار با علی میفته و هنوز چشم به راهه که علی ما برگرده.