- الوارثین - https://www.alvaresin.com -

مغز تحقیقاتی گردان تخریب

سید امین صدرنژاد، مغز تحقیقاتی گردان تخریب بود.
در #مقر_کرخه که به زاغه معروف بود یه سنگر و یه کانتینر تحقیقاتی داشت.
در آنجا انواع تله_های انفجاری را تولید می کرد.
بسیاری از مین ها را حتی بعضی از چاشنی ها را با دقت بسیار دقیق برش داده بود. و روی مکانیسم عمل آنها تحقیقات علمی می کرد و بر اساس الگوهایی که بدست می آورد انواع تجهیزات مورد نیاز نیروهای خودی را ابتکاری تولید می کرد که تاثیرات قابل توجهی در پیشرفت امور و پیروزی های ما داشت. چون این تجهیزات ابتکاری و منحصر به فرد بود. برای دشمن قابل شناسایی و خنثی نبود.
من وقتی دقت علمی فعالیت های او را دیدم پیش خودم می گفتم اگر این بشر امکانات داشت شاید بسیاری از تجهیزات مورد نیاز خودمان را تولید می کرد.
با ترکیب تفکرات شهید سید امین و  شهید سید اسماعیل موسوی طرح از بین بردن موانع دشمن با موشک رو مطرح و با بحث و تبادل نظر در بین  پیشکسوتان تخریب و گرفتن نظرات قرارگاه و متخصصین در تیپ ها و لشگرهای دیگر طرح موردتصویب قرار گرفت و تولید نمونه های آن درهمان کارگاه کانتینری زاغه شروع شد. و نمونه های آن در پایین مقر ام نوشه با حضور حاج عبدالله نوریان فرمانده مهندسی و تخریب لشگر۱۰ و شهید سید زینال حسینی که اون موقع معاون گردان تخریب بود آزمایش شد.
بعضی از آاونها خوب عمل کرد و بعضی هم نواقصی داشت. بعد از هر آزمایش پیشرفت های محسوسی می کردیم.
از شهدای فعال در این کارگاه #سید_امین_صدر_نژاد ، شهید سید اسماعیل موسوی، شهید حاج ناصر اربابیان بودند.
شهید حاج عبدالله و شهید سید محمد به فعالیت های آنها خیلی اهمیت می دادند و بعضا ساعت ها وقت می گذاشتند و در جریان ریز طرح ها قرار می گرفتند.