کد خبر:15246
پ
alvaresin.1356

امروز ، صبحانه کنیر داریم

کنیر کنیر واژه ای است ابداعی که اولین بار در منطقه ای در جنوب کشور ایران که به منطقه خو ستان معروف است بزبان رانده شد. این واژه زیبا معنی بسیار قشنگی داشت. در صحرایی در کنار سد کرخه فعلی لابلای کوهها یک مقر از رزمندگان قرار داشت که تعدادی تخریبچی باصفا و با ایمان […]

کنیر

کنیر واژه ای است ابداعی که اولین بار در منطقه ای در جنوب کشور ایران که به منطقه خو ستان معروف است بزبان رانده شد. این واژه زیبا معنی بسیار قشنگی داشت. در صحرایی در کنار سد کرخه فعلی لابلای کوهها یک مقر از رزمندگان قرار داشت که تعدادی تخریبچی باصفا و با ایمان و شجاع و جنگاور زندگی میکردند و با آموزشها و صبحگاهها و رزمهای شبانه برای رزمیدن با دشمن تا دندان مسلح که از طریق استکبار جهانی به تمام سلاحهای روز مجهز بود آماده میشدند.

از بس به این بچه های مخلص و کم توقع صبحانه پنیر و کره داده بودند دیگر حوصله شان سر رفته بود. روزی از روزها یکی از این دلاورمردان بنام پیام پورازقی که بعدها شهید شد کره و پنیر را باهم مخلوط کرد و صبح که بچه ها برای صبحانه آمدند به آنها گفت : امروز کنیر داریم . از این تاریخ به بعد واژه کنیر در ادبیات جبهه و جنگ به ثبت رسبد.

علی ملایی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید