کد خبر:12810
پ
۲۷۱

شهید سید اسماعیل موسوی

#بچه‌های_تخریب که از اروند گذشته و مواضع و موانع دشمن رو شناسایی کرده بودند برای گذشتن از موانع دنبال راه کار می‌گشتند. یکی از موانع دشمن که باید برای گذشتن از اون تدبیر می‌کردند. #هشت_پرها بود میلگردهای دو یا سه متری که وسط اونها رو به هم جوش داده و مقابل موانع مستقرکرده بودند.این مانع […]

#بچه‌های_تخریب که از اروند گذشته و مواضع و موانع دشمن رو شناسایی کرده بودند برای گذشتن از موانع دنبال راه کار می‌گشتند.
یکی از موانع دشمن که باید برای گذشتن از اون تدبیر می‌کردند. #هشت_پرها بود میلگردهای دو یا سه متری که وسط اونها رو به هم جوش داده و مقابل موانع مستقرکرده بودند.این مانع بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر داخل آب قرار گرفته بود و حسابی در لجن‌های ساحل محکم شده بود و برای عبور باید اون رو کنار میزدی و این امکان پذیر نبود.
پیشنهاد #سید_اسماعیل این بود که باید این هشت پرها با انفجار منهدم شوند تا معبری باز شود و راه دیگری وجود ندارد و خودش هم دست به کار شد تا وسیله‌ای برای انهدام پیدا کند. ابتدا از قالب‌های TNT یک چهارم پوندی استفاده کرد و با مواد منفجره C4 دور مقطع جوش #هشت_‌پر_ها بست و منفجر کرد. اما نتیجه مناسبی نداشت چون فقط میلگردها لوله میشد و به هم گره میخورد و مسیر برای عبور نفرات باز نمیشد. سید دست بردار نبود اونقدر ترکیب مواد رو جابجا کرد تا موفق شد و در نهایت یک کیسه کوچک مثل متکا درست کرد و داخل اون رو با مواد منفجره c4 پرکرد و با بیست سانت فتیله انفجاری و چاشنی و یک آتش زنه واترپروف آخرین امتحان رو انجام داد و موفق شد میلگرد ها را از هم جدا کند این موفقیت همه رو خوشحال کرد بیش از همه #شهید_نوریان فرمانده تخریب و مهندسی رزمی لشگر۱۰ خوشحال شد. قرار شد از این وسیله ابداعی #سید_اسماعیل به تعداد همه ی تیم های عملیاتی تخریب درست شود. سید در دوخت ودوز هم مهارت داشت و خودش به تعداد زیادی متکای کوچک به عرض۱۰ سانت و طول بیست سانت با همان امکانات محدود خیاطی تهیه کرد و داخل آن را با مواد منفجره پر کرد و آتش گذاری نمود و برای استفاده غواصان تخریبچی در عملیات تحویل تیم های عملیاتی داد. که این بسته انفجاری برای باز نمودن معابر جزیره ام الرصاص در عملیات والفجر۸ به کار گرفته شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید