کد خبر:13041
پ
photo_2021-06-09_14-31-57
22 ماه مبارک رمضان

خلبانانی که با زبان روزه شهید شدند

سرلشگر خلبان شهید محمد نوژه از تهران سرلشگر خلبان شهید سید عبدالله بشیری موسوی از زنجان خلبان شهید محمد نوژه و خلبان همراه دیگرش که هر دو در روز ۲۲ ماه مبارک رمضان با زبان روزه به شهادت رسیدند در زمره اولین شهدای دفاع از نظام نوپای جمهوری اسلامی هستند. اولین ماه رمضان در جمهوری […]

سرلشگر خلبان شهید محمد نوژه از تهران
سرلشگر خلبان شهید سید عبدالله بشیری موسوی از زنجان
خلبان شهید محمد نوژه و خلبان همراه دیگرش که هر دو در روز ۲۲ ماه مبارک رمضان با زبان روزه به شهادت رسیدند در زمره اولین شهدای دفاع از نظام نوپای جمهوری اسلامی هستند.
اولین ماه رمضان در جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود و تازه ۷ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی میگذشت
دولت موقت کشور را اداره میکرد و گرههای ضد انقلاب با کمک دشمنان انقلاب دنبال بهم ریختن کردستان عزیز و قتل عام خلق کرد بودند
خبر رسیده بود که شهر پاوه در خطر سقوط است
شهد چمران و شهید سرلشگر فلاحی در راه پاوه بودند
خلبان شهید محمد نوژه معاون عملیات پایگاه شکاری همدان ماموریت پیدا کرد تا با هواپیمای «اف- ۴» بر فراز شهر پاوه چرخی بزند و با شکستن دیوار صوتی لحظات پراضطرابی را برای مهاجمان مسلّح فراهم آورد تا نیروهای خودی به فرماندهی شهید چمران و فلاحی از راه برسند.
محمد نوژه در کابین جلو و سید عبدالله بشیری موسوی در کابین عقب سوار بر فانتوم اف ۴ داوطلبانه و با زبان روزه به سوی ماموریت میرفتند.
با حضور عقاب تیز پرواز ارتش جمهوری اسلامی بر فراز شهر پاوه وشکستن دیوار صوتی ، دشمن انقلاب به وحشت افتاد و مدافعان کم تعداد شهر امید وار شدن که سیلی فرزندان خمینی در راه است.
هواپیمای محمد نوژه در برگشت از ماموریت گرفتار آتش پر حجم سلاح هایی شد که ضدانقلاب از پادگان ها به سرقت برده بود.
شهید محمد نوژه با وجود اینکه در اثر اصابت گلوله به کابین هواپیما دست راستش به شدن آسیب دیده بود سعی میکرد پرنده اش را سالم به مقصد برساند و حتی خود و خلبان دیگر همراهش که میتوانستند در موقع خطر از صندلی پران استفاده کنند و جان خود را نجات دهند از این حق خود صرف نظر کردند تا مبادا سرمایه ای از نظام نوپای اسلامی به هدر رود.
آنها تدبیر کردند اما گویا تقدیر بر این بود که روزه خود را با شهادت افطار کنند و در نهایت هواپیمای آنها به کوه برخورد کرد و خلبانان شهید محمد نوژه و سید عبدالله بشیری موسوی آسمانی شدند.
خلبان شهید محمد نوژه هنگام شهادت ۳۴ ساله بود و پیکر مطهرش بعد از تشییع در قطعه ۲۴ گلزار شهدای بهشت زهرا سلام الله علیها به خاک سپرده شد و شهید ۲۷ ساله  سید عبدالله بشیری موسوی که تازه ۷ ماه از دامادیش میگذشت پس از تشییع در شهر زنجان در بهشت معصومه زنجان میهمان خاک شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید