کد خبر:400
پ
۱۱۲۳۴۴۲۲۴۵۳۴

دیدار با جانباز سرفراز علی کمیجانی

حماسه عملیات کربلای ۵ از زبان حماسه سازان این عملیات شنیدن داره. سلحشوران جوانی که خطر کردند و برگ های تاریخ این مرز و بوم را با عزت نوشتند بعضی از اونها به ملاقات حق رفتند و بعضی دیگر مثل حاج علی ، زمین گیر شدند و در انتظار ملحق شدن به یارانشون روزگار را […]

حماسه عملیات کربلای ۵ از زبان حماسه سازان این عملیات شنیدن داره.
سلحشوران جوانی که خطر کردند و برگ های تاریخ این مرز و بوم را با عزت نوشتند بعضی از اونها به ملاقات حق رفتند و بعضی دیگر مثل حاج علی ، زمین گیر شدند و در انتظار ملحق شدن به یارانشون روزگار را میگذرانند. حاج علی از قدیمی های تخریب_لشگر ده سیدالشهداء(ع) و از شاگردان سردار شهید حاج عبدالله نوریان است.
علی میگفت در گردان_تخریب رسم بود که هرکس یک دعا کنه ..به من که رسید گفتم خدایا قبل از گرفتن جان ما اعضا و جوارح ما رو نگیر.  شهیدنوریان گفت دیگه این دعا رو نکن. گفتم : چشم ….
بعد از مدتی شهید نوریان من رو دید و گفت اون دعا دعای خوبی بود میکردی .. مثل اینکه حکایت رو خدمت مرحوم حاج آقا حق شناس گفته بود و ایشون گفته بود دعای خیلی خوبیه.
حاج علی شب  عملیات والفجر ۸ جزء غواصانی بود که از اروند عبور کرد و معبر رو برای عبور سایر  غواصان خط شکن و رزمندگان گشودند.
حاج علی در فاو هم برای جلوگیری از پاتک های دشمن همراه شهید حاج قاسم اصغری خیلی تلاش کرد اونها با کار گذاشتن مین های ضد تانک در مسیر عبور تانک های دشمن و شکافتن دژها و جاده ها با مواد منفجره خیلی موثر بودند
حاج علی به علت قدرت بدنی بالایی که داشت همیشه از تخریب چی های پیشرو در عملیات های لشگر سیدالشهداء (ع) بود.
اگر او رو عملیات نمی بردند زمین و زمان رو به هم میریخت .
بعد از عملیات کربلای  یک بود که به گردان زهیر رفت .
#شهید_حاج_داوود_حیدری در آن زمان فرماندهی گردان زهیر را به عهده داشت و حاج علی مسولیت یکی از دسته ها را قبول کرد. #عملیات_کربلای_۴ قرار بود گردان داوود حیدری در #شهر_ابوالخصیب عراق عملیات انجام دهد که نشد. و گردان زهیر در مرحله_دوم_عملیات_کربلای_۵ وارد عملیات شد.
گردان زهیر وقتی به خط رسید که #دشت_شلمچه پر از #تانک بود و از زمین و آسمان گلوله میبارید.
#حاج_علی روز ۲۱ دیماه ۶۵ مقابل #دژ_کانال_ماهی و در سه راهی شهادت به افتخار جانبازی نائل آمد. ۳۱ سال است که ویلچر نشین است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید