کد خبر:13665
پ
alvaresin-0052

روز شمار نیمه اول سال ۶۷

روز شمار نیمه اول سال ۶۷ بیانگر خیلی از اتفاقات ریز و درشت است. نسل جوان حتما حتما بخوانند و بدانند بر فرزندان خمینی(ره) چه گذشت… ۲۸/۱/۶۷? ارتش عراق با سپاه هفتم و گارد ریاست جمهوری و یگانهای دریایی خود شامل ۱۰ لشگر و ۲۶ تیپ به منطقه عملیاتی فاو حمله کرد و با وجود […]

روز شمار نیمه اول سال ۶۷ بیانگر خیلی از اتفاقات ریز و درشت است. نسل جوان حتما حتما بخوانند و بدانند بر فرزندان خمینی(ره) چه گذشت…

۲۸/۱/۶۷? ارتش عراق با سپاه هفتم و گارد ریاست جمهوری و یگانهای دریایی خود شامل ۱۰ لشگر و ۲۶ تیپ به منطقه عملیاتی فاو حمله کرد و با وجود مقاومت ۴۸ ساعت رزمندگان ما در شهر فاو و استفاده وسیع دشمن از بمب های شیمیایی شهر فاو سقوط کرد.
۲۸/۱/۶۷ ?آمریکا دو سکوی نفتی ما را در خلیج فارس هدف قرار داد و رسما وارد جنگ با ایران شد
۴/۳/۶۷ ?ارتش عراق با سپاه هفتم و گارد ریاست جمهوری به منطقه شلمچه یورش برد و مناطق آزاد شده در عملیات کربلای ۵ را به تصرف در آورد ودر این عملیات از سلاح های شیمیایی به طور وسیع استفاده کرد.
۱۲/۳/۶۷ ?طی حکمی از سوی امام حجت السلام هاشمی رفسنجانی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا منصوب شد.
۲۲/۳/۶۷ ?عملیات بیت المقدس ۷ در منطقه شلمچه با هدف مقابله با دشمن آغاز شد و بدلیل عدم پشتیبانی به موقع ناکام ماند.
۲۴/۳/۶۷ ?ارتش عراق با حمله به مواضع رزمندگان ما در منطقه عمومی ماووت این منطقه را به تصرف خود درآورد.
۴/۴/۶۷ ?ارتش عراق با سپاه هفتم و گارد ریاست جمهوری و با به کار گیری بمب های شیمیایی به جزیره مجنون و جفیر یورش برد و مناطق آزاد شده در عملیات خیبر وبدر را به تصرف خود درآورد.
۱۲/۴/۶۷ ?ناو جنگی آمریکا مستقر در خلیج فارس با شليك دو فروند موشك به سوي هواپيماي غيرنظامي جمهوري اسلامي ايران كه از بندرعباس عازم دوبي بود ۲۹۰ تن انسان غيرنظامي را به كام مرگ فرستاد.
۲۱/۴/۶۷? ارتش عراق با سپاه چهارم و گارد ریاست جمهوری به استعداد ۹ لشگر به طور گاز انبری به منطقه شرهانی , عین خوش و منطقه عملیاتی فتح المبین و فکه حمله کرد و با گرفتن هزاران نفر اسیر از رزمندگان ارتشی مستقر در خط مقدم عقب نشینی کرد. در ادامه این عمليات و در كمتر از پنج ساعت، عراق مجدداً شهر دهلران را به تصرف خود درآورد. وقوع اين حادثه با توجه به زمان كم آن و تصرف مقر فرماندهي نيروي زميني ارتش در منطقه بيشتر به يك فاجعه شبيه بود تا شكست نظامي.
۲۲/۴/۶۷ ?رزمندگان ما از حلبچه عقب نشینی کردند.
۲۵/۴/۶۷ ?منطقه عملیاتی کربلای یک وشهر مهران به تصرف ارتش عراق درآمد.
۲۷/۴/۶۷ ?جمهوري اسلامي ايران با ارسال نامه اي به خاوير پرز دكوئيار، دبيركل سازمان ملل، رسماً قطع نامه ۵۹۸ را پذيرفت.
۳۰/۴/۶۷ ?ارتش عراق ، عمليات توكلنا علي الله را با هدف انهدام نيروهاي ايراني آغاز كرد و تا ۲۵ كيلومتري خرمشهر پيش آمد و در پنج كيلومتري قرارگاه كربلا مستقر شد.
۳۰ ۴/۶۷ ?پیام امام به فرمانده سپاه که با این پیام یک بار دیگر خمینی همه را به میدان آورد ” فرزندان انقلابی ام. توجه کنید امروز روز حضور گسترده در جبهه هاست. فکر نکنید که دیگر جنگ تمام شده است. خود را مسلح به سلاح ایمان و جهاد کنید. بر دشمن غدار رحم جایز نیست و اینها تمام حرفشان یک فریب است. ما خواستیم به دنیا ثابت کنیم که صدام معتقد به مجامع بین المللی نیست و ما تا قبول قطعنامه از سوی عراق جواب دشمنان اسلام را در جبهه ها خواهیم داد.”

۳۱/۴/۶۷ ?دشمن بعثی با گذشتن از مرز از طریق کوشک وسه راه حسینیه برای تصرف اهواز و خرمشهر با صدها تانک ونفربرحمله خود را آغاز نمود و بدون مقاومت در منطقه تا نزدیکی اهواز پیشروی کرد و به علت تاریکی هوا به مرز برگشت تا صبح اول مرداد به حمله خود ادامه دهد.
۱/۵/۶۷ ?مقاومت جانانه رزمندگان اسلام در جاده اهواز خرمشهرو و دژ پادگان حمید و آغاز عقب نشینی سربازان رژیم بعثی به مرزهای بین المللی
۳/۵/۶۷ ?ارتش عراق در جبهه میانی از قصر شیرین تا مهران حمله را آغاز کرد و در ادامه با همراهی منافقین به سمت اسلام آباد غرب پیشروی را ادامه داد.
۳/۵/۶۷? آغازعملیات مرصاد وحمله سراسری رزمندگان به دشمن بعثی در همه جبهه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید