کد خبر:2706
پ
۸۴
فرمانده قرارگاه کربلا

سردار احمد غلامپور از کربلای پنج میگوید

در جنگ به هر حال جایی شکست می‌خوری و جایی پیروز می‌شوی. بنا نیست که چون طرف حق ایستادی و خدا و پیغمبر پشت سرت هستند، حتما پیروز شوی. گاهی شکست لازم است که هوشیار شویم و بدانیم کجای قصه‌ هستیم. بنابراین باید نگاهمان به جنگ تغییر کند و اصلاح شود. در حال حاضر یکی […]

در جنگ به هر حال جایی شکست می‌خوری و جایی پیروز می‌شوی. بنا نیست که چون طرف حق ایستادی و خدا و پیغمبر پشت سرت هستند، حتما پیروز شوی. گاهی شکست لازم است که هوشیار شویم و بدانیم کجای قصه‌ هستیم.
بنابراین باید نگاهمان به جنگ تغییر کند و اصلاح شود.
در حال حاضر یکی از اشکالات و گله‌هایی که وجود دارد و گاهاً نمی‌توانیم آنها را طرح کنیم این است که جنگ تحمیلی، نبرد نظام جمهوری اسلامی ایران با تمامی دنیا بود اما شما نگاه کنید از جمهوری اسلامی چه بخش‌ها و چه توان بالقوه‌ای که می‌توانست بالفعل شود، ورود پیدا کرد؟
این مشکل را که صدام از عراق با ۱۶ میلیون جمعیت، ۳ میلیون آدم به جبهه می‌آورد ولی ما که ۳۶ میلیون جمعیت داریم و یک میلیون به جبهه می‌آیند را نباید از فرماندهان جنگ پرسید. اینکه امکانات و مقدورات مملکت چه اندازه به جبهه می‌آید و از عراق چه میزان، نکاتی است که مهم است و اگر این مسائل و موضوعات برای مخاطب روشن نشود، بعدها در قضاوت آن تأثیر خواهد گذاشت.
آنهایی که می‌خواهند شیطنت کنند، معمولاً جنگ را خطی نمی‌بینند و نقطه‌ای می‌بینند. نقطه‌ای را انتخاب می کنند و بدون توجه به روند خطی جنگ، روی آنها زوم می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید