کد خبر:12079
پ
۴
مسئول محور

سردار شهید مرتضی سلمان طرقی

مرتضی را یکبار در سال پنجاه و هشت داخل پادگان عشرت آباد که در واحد اطلاعات کار می کرد دیده بودم. بعد از شروع جنگ گردان ما بنام گردان صف یا گردان شش به فرماندهی علی موحد دانش با سه گروهان که دارای ۲۷۰ نفر پرسنل جنگ دیده بود بنابر تدبیر فرمانده سپاه تهران به […]

مرتضی را یکبار در سال پنجاه و هشت داخل پادگان عشرت آباد که در واحد اطلاعات کار می کرد دیده بودم.
بعد از شروع جنگ گردان ما بنام گردان صف یا گردان شش به فرماندهی علی موحد دانش با سه گروهان که دارای ۲۷۰ نفر پرسنل جنگ دیده بود بنابر تدبیر فرمانده سپاه تهران به ماموریت جنگی به صورت سازمان کامل گردان با آموزش های لازم برای جلوگیری از سقوط خرمشهر عازم اهواز شدیم…….
یکی از روزها صبح وقتی من و مرتضی کنار جاده در نوبت شستن ظرف و ظروف برای صبحانه بودیم بعلت اصابت ترکش خمپاره بنده مجروح شدم و مرتضی سالم ماند.
من به آبادان و سپس ماهشهر و سپس به تهران اعزام شدم و در بیمارستان مصطفی خمینی بستری شدم. دیگر مرتضی را ندیدم تا بعد از عملیات خرمشهر که تیپ محمد رسول الله(ص) به لبنان اعزام شد. مرتضی را آنجا دیدم. مرتضی مسئول گردان سلمان بود و بنده هم مسئول عملیات سپاه مستقر در لبنان و سوریه بودم و به مدت ۵ ماه تقریبا با هم بودیم. تا اینکه بنده را از تهران خواستند، مرتضی به اتفاق شهید کاظم رستگار در لبنان ماند. بنا شد با هم مرخصی بیایند. در آنجا هم فرمانده سپاه تغییر کرد و لذا چند روز بعد شنیدم که مرتضی و کاظم هم به تهران آمده اند. چند روز گذشته بود که بنا شد عملیات مسلم ابن عقیل در غرب کشور و در منطقه سومار انجام شود. بنده خودم را به شب عملیات رساندم، بعد از عملیات قصد بازگشت به تهران را داشتم که داخل پادگان الله اکبر در اسلام آباد غرب در حین سوار شدن به اتوبوس صدایم کردند، دیدم مرتضی سلمان طرقی و تقی محقق و حسین خالقی با یک لندرور بودند. پیاده شدند و دیده بوسی کردیم و گفتند کجا؟ گفتم میروم تهران.
گفتند ما تهران در به در دنبالت گشتیم باخبر شدیم آمده ای اینجا. گفتند تیپ سیدالشهدا(ع) به فرماندهی حاج علی موحد دانش تکشیل شده و اعزام شده اند. ما آمده ایم و بقیه هم دارند می آیند. باید کمک کنی فعلاً کار داریم بعداً برو تهران.
مرتضی سلمان طرقی را بعنوان اولین مسئول ستاد تیپ ۱۰ انتخاب نموده بودند و حسین خالقی هم معاون تیپ۱۰ بودند.
عملیات خیبر آقا مرتضی مسئول محور شد و روزگار خوشی با هم بودیم. تا جدایی فاصله ای نبود. در حین  عملیات خیبر مرتضی سلمان طرقی بوسیله گلوله مستقیم تانک در یک نبرد سخت و جان فرسا به اتفاق کمک ها و دستیاران و تیم مخابراتش در ساعت ۱۱ صبح به شهدا پیوستند. حسین راحت هم در کنار مرتضی به فیض شهادت نائل شد. مرتضی هنوز هم بعد از گذشت سال ها از شهادت ایشان جلو چشمانم با صلابت راه میرود، باور کنید.

 

 روزگار وصل یاران یاد باد
شهیدان
مرتضی سلمان طرقی فرمانده محور لشگر ۱۰
شهادت ۷ اسفند ۶۲ جزیره مجنون
شهید حمید شاه حسینی فرمانده گردان قمر بنی هاشم(ع)
شهادت ۳۰ بهمن ۱۳۶۴ عملیات والفجر ۸

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید