کد خبر:15028
پ
alvaresin-02993

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۵

پیکر مطهر شهید سید مجتبی زینال حسینی بعد از ۱۰ روز جستجو در میادین مین فکه پیدا شد. چند روز از ماه رمضان گذشته بود و بچه های تخریب مشغول پاکسازی میادین مین منطقه ی فکه و جمع آوری پیکرهای مطهر شهدای عملیات سیدالشهداء(ع) بودند. پیکرهای شهدا در اثر شدت آفتاب و گلوله باران شدید […]

پیکر مطهر شهید سید مجتبی زینال حسینی بعد از ۱۰ روز جستجو در میادین مین فکه پیدا شد.
چند روز از ماه رمضان گذشته بود و بچه های تخریب مشغول پاکسازی میادین مین منطقه ی فکه و جمع آوری پیکرهای مطهر شهدای عملیات سیدالشهداء(ع) بودند.
پیکرهای شهدا در اثر شدت آفتاب و گلوله باران شدید منطقه متلاشی شده بود.
ابتدا شهدایی که دو طرف جاده آسفالته بودند جمع آوری شد و بعد از آن هم به سمت چپ و راست جاده آسفالته فکه اکیپ های تخریب و تعاون برای جستجو اعزام شدند.
در این جستجو پیکر شهدای لشگر۱۰ و پیکر مطهر شهدای تخریب که در این عملیات شهید شده بودند پیدا شد و به عقبه منتقل شد اما پیگر شهید سید مجتبی زینال حسینی برادر فرمانده ما پیدا نشده بود.
سید مجتبی با گردان حضرت قاسم علیه السلام به عملیات رفته بود
گردان حضرت قاسم سمت چپ جاده فکه عملیات کرده بود و جایی که بچه ها شهید شده بودند میدان مین بود.
ایام ولادت امام مجتبی علیه السلام بود و نام برادر فرمانده ما هم مجتبی بود تا اینکه خبر پیدا شدن سید مجتبی به همه ی تیم های تفحص که در منطقه عملیات مشغول بودند رسید.
بیش از همه فرمانده ما شهید سید محمد خوشحال شد و بعد از اینکه پیکر مجتبی را به معراج شهدا انتقال دادند شهید حاج سید محمد زینال حسینی به سمت تهران حرکت کرد.
گفت میروم تا خودم خبر شهادت مجتبی را به مادرم بدهم… مادر مجتبی را به من سپرده بود.
شهید سید محمد به سمت تهران رفت و با اجازه حاج آقا فضلی دو تا اتوبوس از بچه های تخریب برای شرکت در تشییع شهید سید مجتبی زینال حسینی در روز ۱۸ ماه مبارک رمضان به سمت تهران حرکت کردیم
شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۵ و شب احیاء داخل اتوبوس بودیم که به سمت تهران حرکت میکرد.
صبح روز ۱۹ ماه مبارک رمضان به تهران رسیدیم
پیکر مطهر شهید سید مجتبی زینال حسینی در روز ۱۹ ماه مبارک رمضان از درب منزلشان به سوی گلزار شهدای بهشت زهراء(س) تشییع شد

تخریبچی شهید سید مجتبی زینال حسینی در روز ۱۳ اردیبهشت سال ۶۵ که مصادف با ۲۳ ماه شعبان بود به شهادت رسید پیکر مطهرش بعد از ۲۶ روز در روز ۷ خرداد که مصادف با روز ۱۹ ماه رمضان و ضربت خوردن امیرالمومنین (ع) بود در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهراء(س) به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید