کد خبر:2496
پ
۳۹
به مناسبت روز دانشجو 16 آذر

شهیدی که از سیم خاردار رد شد

امشب توفیقی شد به دیدار شهید تخریبچی اصغر کاظمی رفتیم دانشجوی شهید اصغر کاظمی از بچه های #تخریب_لشگر_۱۰ بود که در اردیبهشت ماه ۶۵ در #عملیات_سیدالشهداء(ع) در #منطقه_فکه به شهادت رسید. کنار مزارش برادر کاوه ذاکری این خاطره رو نقل کرد. قبل از عملیات داشتیم با بچه ها خوابیدن روی سیم خاردار رو تمرین میکردیم. […]

امشب توفیقی شد به دیدار شهید تخریبچی اصغر کاظمی رفتیم
دانشجوی شهید اصغر کاظمی از بچه های #تخریب_لشگر_۱۰ بود که در اردیبهشت ماه ۶۵ در #عملیات_سیدالشهداء(ع) در #منطقه_فکه به شهادت رسید.

کنار مزارش برادر کاوه ذاکری این خاطره رو نقل کرد.
قبل از عملیات داشتیم با بچه ها خوابیدن روی سیم خاردار رو تمرین میکردیم.
البته این خوابیدن روی سیم خاردار جزء برنامه های آموزشی نبود اما یه تعداد از بچه ها که جسارت و روحیه بالا ی ایثارگری داشتند به صورت داوطلب از این کارها میکردند.
یه میدون مین آموزشی زده بودیم و سه تا توپ سیم خاردار توپی هم مقابلش کشیده بودیم به طوریکه دوتا توپ سیم خاردار زیر بود و یه توپ سیم خاردار روش قرار گرفته بود. تقریبا ارتفاع سیم خاردار تا بالای سینه بالا اومده بود.
تعدادی از بچه ها قبل از شهید کاظمی با احتیاط روی سیم خاردار خوابیدند و از طرفی هم مواظب بودند آسیب نبینند. تا اینکه نوبت به ایشون رسید . انگار نه انگار که حرکتش یه کار آموزشی و تمرین است. مثل یک شناگری که داخل آب شیرجه میزند خودش رو پرت کرد روی سیم خاردارها و با همه ی طول و عرض بدنش سیم خاردارها رو جمع کرد و به بقیه بچه ها گفت: حالا بیایید از روی من رد بشید.
این کار شهید کاظمی همه رو حیرت زده کرد.

شهید کاظمی چند روز بعدش و در شب عملیات سیدالشهداء علیه السلام به عنوان تخریبچی جهت باز کردن معبر به یکی از گردان های لشگر۱۰سیدالشهداء علیه السلام مامورشد و در شب عملیات بعد از اینکه معبر باز شد برای گذشتن از سیم خاردار انتهای میدون مین یه بار دیگه سینه اش با سیم خاردار دشمن آشنا شد .
رزمنده ها از سیم خاردار گذشتند اما شهید کاظمی را ملائک با خود بردند.
دانشجوی شهید اصغر کاظمی در ۱۳ اردیبهشت سال ۶۵ از #فکه پرکشید و بعد از یکماه پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) میهمان خاک شد.
و  شهید کاظمی از سیم خاردار رد شد
چون او از سیم خاردار نفسش عبور کرده بود.

از راست به چپ:
تخریبچی های شهید
سید محمد علی موسوی زاده
غلامحسین رضایی
اصغر کاظمی
یاد شان گرامیباد.

کلیدواژه : شهید اصغر کاظمی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید