کد خبر:14421
پ
alvaresin-0233
عملیات کربلای 5

فرصتی برای بازسازی گردانها

پس از یک هفته از شروع عملیات کربلای ۵ ، به لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) برای بازسازی ۲ روز فرصت داده شد. لذا فرماندهی لشکر اعلام کرد که به‌جز واحدهای ادوات و توپخانه که باید به‌عنوان احتیاط برای کمک به سایر یگان‌ها در منطقه بمانند، سایر واحدها و گردان‌ها می‌توانند برای مدت ۴۸ ساعت برای بازسازی […]

پس از یک هفته از شروع عملیات کربلای ۵ ، به لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) برای بازسازی ۲ روز فرصت داده شد.
لذا فرماندهی لشکر اعلام کرد که به‌جز واحدهای ادوات و توپخانه که باید به‌عنوان احتیاط برای کمک به سایر یگان‌ها در منطقه بمانند، سایر واحدها و گردان‌ها می‌توانند برای مدت ۴۸ ساعت برای بازسازی نیروها، استحمام، استراحت و سازماندهی مجدد به اردوگاه کوثر ـ در اطراف اهواز ـ بروند. واحدهای اطلاعات عملیات، یگان دریایی، تخریب ، توپخانه، ادوات ، مخابرات، محورها و تبلیغات برای ادامه مأموریت اعلام آمادگی ۱۰۰ درصد کردند و واحدهای دیگر مانند تدارکات و پدافند ۸۵ درصد و سایرین نیز آمادگی بالایی را اعلام کردند.
این میزان آمادگی جهت تداوم عملیات بعد از اجرای ۳ مرحله عملیات، روحیه بالا توأم با نشاط را در همه افراد و مسئولان به وجود آورده بود و حالت افراد بیشتر شبیه به روزهای قبل از عملیات بود.
حدود یک هفته بعد از شروع عملیات کربلای ۵ و هم‌زمان با مهلت بازسازی نیروهای لشکر، حدود ۱۲۰۰ نیروی جدید از تهران و کرج جهت شرکت در عملیات به پادگان کوثر رسید که چون بیشتر آنها نیروی رزمی بودند بین گردان‌ها تقسیم شدند. همچنین برای حداکثر استفاده از نیروهایی که در عملیات شرکت کرده بودند، کمیته‌ای تحت‌عنوان “کمیته بازسازی” در یگان تشکیل شد. اعضای این کمیته متشکل از ستاد لشکر و واحدهای بهداری، آموزش نظامی، نیروی انسانی، بسیج تدارکات و مدیریت داخلی بودند و درمجموع حدود ۵۰۰ نفر نیرو را که در عملیات آسیب مختصری دیده بودند، برای بازگشت به سازمان رزم، بازسازی کردند.
بدین‌ترتیب لشکر از مرحله چهارم عملیات به بعد، همه گردان‌های خود را بازسازی کرد و مجدداً به کار گرفت. از آنجا که مسئولان محورهای عاشورا و ثارالله در سه مرحله قبلی عملیات مجروح شده بودند، تمامی گردان‌های بازسازی‌شده تحت‌امر محور کربلا قرار گرفتند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید