کد خبر:15021
پ
photo_5693@09-05-2020_22-37-19_thumb

ماه رمضان اون سال رفتیم جزیره مجنون شمالی

با عرض شرمندگی … تقریبا در مورد ماه رمضان در جبهه حداقل در فضای مجازی چیزی یافت نمیشه خاطرات و روایاتی هم که در مورد ماه رمضان در جبهه هست یا همه گیر نیست یا دقیق. اما ماه رمضان در جبهه برای خودش عالمی داشت این رزمنده جاموندها از شهدا از ماه رمضان سال ۶۲ […]

با عرض شرمندگی …
تقریبا در مورد ماه رمضان در جبهه حداقل در فضای مجازی چیزی یافت نمیشه
خاطرات و روایاتی هم که در مورد ماه رمضان در جبهه هست یا همه گیر نیست یا دقیق.
اما ماه رمضان در جبهه برای خودش عالمی داشت
این رزمنده جاموندها از شهدا از ماه رمضان سال ۶۲ تا ماه رمضان سال ۶۷ یعنی ۶ سال ماه رمضان ، روایات و خاطرات زیادی در حافظه دارم.
از سال ۶۲ که قبل از عملیات والفجر۲ بود و روزهای و شب های آمادگی برای عملیات.
و سال ۶۳ که ماه رمضان در مقر شهید موحد در سه راه جفیر بودیم و تیپ سیدالشهداء(ع) داشت آماده میشد برای عملیات در هور.
و سال ۱۳۶۴ و شب ها و روزهای اردوگاه الصابرین تخریب لشگر۱۰ کنار کرخه و بعد هم ماموریت پاکسازی میادین مین در اطراف پنجوین در ماه رمضان.
و سال ۶۵ که ماه رمضان بعد از عملیات سیدالشهداء(ع) در فکه شروع شد و در روزهای داغ ماه رمضان بچه های تخریب لشگر۱۰ در منطقه عملیاتی پیکرهای به جانده از عملیات رو از داخل میدان های مین با کمک بچه های تعاون جمع آوری میکردند.
و سال ۶۶ که در مقر الوارثین ، ماه رمضان پر خاطره ای داشتیم پر از برنامه های متنوع و مسابقه و….
و آخرین ماه رمضان دفاع مقدس که در سال ۶۷ بود و بعد از صدمات شیمیایی فراوانی که بچه های تخریب در حلبچه دیده بودند و بعد از دوران درمان در تهران به جبهه برگشتیم وماه رمضان اون سال رفتیم جزیره مجنون شمالی کنار جاده خندق برای مین گذاری مقابل دشمن در آب. هوا خیلی گرم بود و هنوز جای طاول های ما خوب نشده بود و میبایستی لباس غواصی بپوشیم و در داخل آب های شور جزیره مجنون مین گذاری کنیم.
روایت ها و خاطرات اون روزها و ماموریت های اون ایام ، روزها و شب های ماه رمضان ما رو شکل میدهد اما در همه ی این حکایت ها اسمی از روزه داری نیست. و به همین دلیل بود که ما نمیتوانستیم روزه دار باشیم.
بغیر از روزه داری به توفیق الهی از همه ی برکات ماه صیام بهره بردیم اگر خدا قبول کنه.
انشاءالله عزرائیل مهلت بدهد و آن روزها و شبها به ثبت برسد
یکی از ده ها خاطرات مربوط به ماه رمضان حکایت تلخی بود که بعد شیرین شد .
اون هم روایت آوارگی بچه های تخریب لشگر ۱۰ در میدان های مین بود
گفتم آوارگی؟؟؟؟؟؟؟؟
به خاطر این که ده ها پیکر مطهر شهدای عملیات سیدالشهداء(ع) از روز ۱۳ اردیبهشت سال ۶۵ که مصادف با ۲۲ ماه شعبان بود روی زمین گرم فکه داخل میادین مین جامونده بودن و آفتاب گرم و سوزان فکه بر آن ها میتابید
دشمن بعثی ۱۵ روز بعد از عملیات از منطقه عقب نشینی کرد و بچه های تخریب اوائل ماه رمضان توانستند وارد منطقه عملیات شوند و بعد هم بچه های تعاون اومدند و پیکرهایی که از شدت آفتاب سوخته و متلاشی شده بود جمع آوری کنند.
و خدا به بچه های تخریب لشگر عیدی داد
عیدی ولادت امام مجتبی علیه السلام
و بعد از چند روز وارسی رمل های فکه بالاخره پیکر مطهر شهید سید مجتبی زینال حسینی برادر کوچکتر فرمانده تخریب لشگر۱۰ شهید حاج سید محمد زینال حسینی پیدا شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید