کد خبر:13502
پ
alvaresin 0007

بعد از ماموریت موفقیت آمیز لشگرسیدالشهداءعلیه السلام درجزیره ام الرصاص وتوانایی گردانها در ماموریت جدید ضمن بازسازی و تجدید قوا دراردوگاه کوثر در نزدیکی اهواز مجددا برای ماموریت جدید در دفع پاتکهای دشمن در شهرفاو از سوی قرارگاه فراخوانده شد. قبل از حضور گردانها در شهر فاو فرماندهان لشکر که برای توجیه و احداث قرارگاه […]

بعد از ماموریت موفقیت آمیز لشگرسیدالشهداءعلیه السلام درجزیره ام الرصاص وتوانایی گردانها در ماموریت جدید ضمن بازسازی و تجدید قوا دراردوگاه کوثر در نزدیکی اهواز مجددا برای ماموریت جدید در دفع پاتکهای دشمن در شهرفاو از سوی قرارگاه فراخوانده شد.
قبل از حضور گردانها در شهر فاو فرماندهان لشکر که برای توجیه و احداث قرارگاه عملیاتی در فاو حضور پیدا نموده بودند در اطراف کارخانه نمک با اصابت موشک هدایت شونده دشمن که از دریا شلیک شده بود شهید ومجروح میگردند.
برادر فضلی به سختی مجروح گردیده وجانشین لشگر حاج جعفرجنگروی و برادر احسانی مسوول ستاد لشگر به شهادت میرسند.برادرشهید حاج یدالله کلهر سرپرستی لشگر را عهده دارشده و روزهای آخربهمن ماه سال ۶۴ گردانهای قمر بنی هاشم علیه السلام و
علی اصغر علیه السلام آماده دفع پاتک دشمن در جاده فاو ام القصر و سه راهی کارخانه نمک میشوند که گردان قمربنی هاشم علیه السلام در حال عزیمت به شهرفاو مورد بمباران هواپیماهای دشمن قرارگرفته و تعدادی از فرماندهان گردان به شهادت میرسند .
با توجه به صدماتی که به گردان قمربنی هاشم علیه السلام وارد شده بود گردان حضرت علی اصغر علیه السلام به فرماندهی شهید حاج حسین اسکندرلو در محدوده خط لشگر۲۵ کربلا وارد عملیات میشوند و پاتک دشمن را در جاده فاو ام القصر و سه راهی کارخانه نمک دفع میکنند.
منطقه درگیری حالت باتلاقی داشت .وعملاً تردد فقط روی پدها وجاده هایی که اطراف کارخانه نمک زده بودند امکانپذیربود وسایر مسیرها توسط دشمن مین گذاری شده بود و تردد نیروها عملاً روی جاده و پدها بود و این موضوع قدرت مانورنیروها راسخترمی کرد وهمچنین آتش دشمن را روی نیروهای مامتمرکزمی کرد.
رزمندگان گردان حضرت علی اصغر علیه السلام روی جاده ای به عرض ۵ یا ۶ متر میبایست تردد کرده و پیش روی کنند .ودشمن هم چون به منطقه آشنایی داشت آتش خودش راروی این پدها متمرکز نموده بود و شب اول اسفند ماه سال ۶۴ حماسه رزمندگان گردان حضرت علی اصغر علیه السلام باشهادت شهید ناظریان معاون این گردان رقم خورد

کلیدواژه : شهید یدالله کلهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید