کد خبر:14635
پ
alvaresin-02896
راه کربلا باز شد

روایت معبر در عملیات کربلای ۱

نیروهای گردان المهدی همه پشت میدان مین به صف بودند و منتظرتا که بچه های تخریب معبر بزنند با توکل به خدا وتوسل به ائمه علیهم السلام کار را شروع کردیم. قرار شد برادر علیپور ابتدا داخل میدون مین شود و مین ها رو خنثی کند.چون علیپور از بچه های تخریب بود که به اطلاعات […]

نیروهای گردان المهدی همه پشت میدان مین به صف بودند و منتظرتا که بچه های تخریب معبر بزنند با توکل به خدا وتوسل به ائمه علیهم السلام کار را شروع کردیم.
قرار شد برادر علیپور ابتدا داخل میدون مین شود و مین ها رو خنثی کند.چون علیپور از بچه های تخریب بود که به اطلاعات عملیات مامور شده بود و در ماموریت های شناسایی قبل از عملیات وارد میدان مین شده بود و آرایش مین ها رو در میدان مین میدونست.پشت سر برادر علیپور برادر موسی انصاری وارد میدون مین شود و طناب معبر بکشد .
قبلا به این دو برادر گفتم که وقتی معبر تمام شد و پشت سیم خاردار حلقوی آخر میدان مین رسیدید کار رو متوقف کنید و با هماهنگی و بدون سر وصدا سیم خاردارها قطع شود. چون باز کردن آن ها سرو صدا ایجاد میکرد و دشمن هوشیار میشد.لحظات سختی بود .بچه ها وارد میدان مین شده بودند و صدها رزمنده جوان ونوجوان آماده بودند تا دقایقی بعد به دشمن حمله کنند .همه جا را سکوت گرفته بود.چون بچه ها خیلی باید احتیاط میکردند . زدن معبر به کندی صورت میگرفت.و از طرفی هم نگران بودیم که مبادا جناحین ما با دشمن درگیر شوند و معبر ما دیر باز شود.
هنوز دشمن متوجه نشده بود که بچه های تخریب مشغول قطع کردن سیم خاردارهای حلقوی شدند ۵ توپ سیم خاردار که سه توپ در زیر و دو توپ سیم خاردار روی هم قرار داشت و مثل دیواری جلوی معبر سد شده بود.برای قطع کردن سیم خاردارها باید کاملا می ایستادیم و احتمال دیده شدن توسط دشمن بود. با خواندن آیه وجعلنا و ذکر توسل به اهل بیت (ع) سیم خاردارهای حلقوی باز شد و بچه های تخریب به موانع سیم خاردار فرشی رسیدند که دشمن متوجه حضور رزمندگان در چند متری خود شد و ناگهان دیواری از آتش همه منطقه رو فرا گرفت.مثل اینکه از قبل تعداد زیادی بشکه های انفجاری فوگاز انتهای میدان مین کار گذاشته بود که با دیدن بچه های تخریب وسط میدان اونها رو منفجر کرد.و مواد آتش زا روی بچه های تخریب و چند رزمنده که به عنوان تامین وارد میدان مین شده بودند پاشید و معبر شد یک پارچه آتش.
با کمک و هدایت سایر بچه های تخریب معبر باز شد و رزمندگان گردان المهدی به دل دشمن زدند و مسیر برای ادامه عملیات در صبح فردا پاکسازی شد.
همه ی رزمندگان به سلامت از معبر عبور کردند و بدن سوخته شده شهید موسی انصاری و حمید رضا علیپور کنار به عقب انتقال داده شد.
سالهاست که زائران امام حسین علیه السلام از مرز مهران به عتبات مشرف میشوند. اونها از سرزمینی عبور میکنند که روزگاری مصاف فرزندان دلیر این مرز و بوم با دشمن بعثی بود..سرزمینی که در عملیات کربلای یک با نام علمدار کربلا حضرت ابالفضل(ع) از دست دشمن آزاد شد.حماسه هایی در این سرزمین به ثبت رسید

حکایت آتش گرفتن و سوختن دو تخریبچی شهید حمیدرضا علیپور و حاج موسی انصاری در نیمه شب دهم تیرماه ۶۵ در حال باز کردن معبر در میدان مین برای عبور رزمندگان گردان المهدی (ع) لشگرده سیدالشهداء(ع) از آن حماسه هاست

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید