کد خبر:12517
پ
۱۲۸
ماهی که ختم به خیر شد

روزهای داغ داغ تیرماه سال ۱۳۶۷

۴/۴/۶۷ارتش عراق با سپاه هفتم و گارد ریاست جمهوری و با به کار گیری بمب های شیمیایی به جزیره مجنون و جفیر یورش برد و مناطق آزاد شده در عملیات خیبر و بدر را به تصرف خود درآورد. ۱۲/۴/۶۷ ناو جنگی آمریکا مستقر در خلیج فارس با شليك دو فروند موشك به سوي هواپيماي غيرنظامي […]

۴/۴/۶۷ارتش عراق با سپاه هفتم و گارد ریاست جمهوری و با به کار گیری بمب های شیمیایی به جزیره مجنون و جفیر یورش برد و مناطق آزاد شده در عملیات خیبر و بدر را به تصرف خود درآورد.

۱۲/۴/۶۷ ناو جنگی آمریکا مستقر در خلیج فارس با شليك دو فروند موشك به سوي هواپيماي غيرنظامي جمهوري اسلامي ايران كه از #بندر_عباس عازم دوبي بود ۲۹۰ تن انسان غيرنظامي را به كام مرگ فرستاد.

۲۱/۴/۶۷ ارتش عراق با سپاه چهارم و گارد ریاست جمهوری به استعداد ۹ لشگر به طور گاز انبری به #منطقه_شرهانی , #عین_خوش و منطقه عملیاتی #فتح_المبین و #فکه حمله کرد و با گرفتن هزاران نفر اسیر از رزمندگان ارتشی مستقر در خط مقدم عقب نشینی کرد. در ادامه این عمليات و در كمتر از پنج ساعت، عراق مجدداً #شهر_دهلران را به تصرف خود درآورد. وقوع اين حادثه با توجه به زمان كم آن و تصرف مقر فرماندهي نيروي زميني ارتش در منطقه بيشتر به يك فاجعه شبيه بود تا شكست نظامي.

۲۲/۴/۶۷ رزمندگان ما از حلبچه عقب نشینی کردند.

۲۵/۴/۶۷ منطقه عملیاتی کربلای یک و شهر مهران به تصرف ارتش عراق درآمد.

۲۷/۴/۶۷ جمهوري اسلامي ايران با ارسال نامه اي به خاوير پرز دكوئيار، دبيركل سازمان ملل، رسماً قطع نامه را پذيرفت.

۳۰/۴/۶۷ ارتش عراق ، عمليات توكلنا علي الله را با هدف انهدام نيروهاي ايراني آغاز كرد و تا ۲۵ كيلومتري #خرمشهر پيش آمد و در پنج كيلومتري #قرارگاه_كربلا مستقر شد.

۳۰/۴/۶۷ پیام امام به فرمانده سپاه که با این پیام یک بار دیگر #خمینی همه را به میدان آورد ” #فرزندان_انقلابی ام. توجه کنید امروز روز حضور گسترده در #جبهه_هاست. فکر نکنید که دیگر جنگ تمام شده است. خود را مسلح به سلاح ایمان و جهاد کنید. بر دشمن غدار رحم جایز نیست و اینها تمام حرفشان یک فریب است. ما خواستیم به دنیا ثابت کنیم که صدام معتقد به مجامع بین المللی نیست و ما تا قبول قطعنامه از سوی عراق جواب دشمنان اسلام را در جبهه ها خواهیم داد.”
۳۱/۴/۶۷ دشمن بعثی با گذشتن از مرز از طریق #کوشک و سه راه حسینیه برای #تصرف_اهواز_و_خرمشهر با صدها تانک ونفربرحمله خود را آغاز نمود و بدون مقاومت در منطقه تا نزدیکی اهواز پیشروی کرد و به علت تاریکی هوا به مرز برگشت تا صبح اول مرداد به حمله خود ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید