کد خبر:13602
پ
alvaresin-0038

حدود دوازده تانک از دشمن از بین رفتند

در سالگرد عملیات شرهانی یاد و خاطره شهید سید محمود موسوی تنها شهید گردان تخریب لشگرده سیدالشهداءعلیه السلام را در این عملیات گرامی میداریم? ?در ساعت ۴٫۳۰ بامداد ۱۹/۲/۱۳۶۵، نیروهای عراقی در منطقه پیچ انگیزه، به محور بجلیه، یعنی خط پدافندی تیپ ۳ لشکر ۱۶ (ارتش) حمله کردند و حرکت خود را به طرف پاسگاه […]

در سالگرد عملیات شرهانی یاد و خاطره شهید سید محمود موسوی تنها شهید گردان تخریب لشگرده سیدالشهداءعلیه السلام را در این عملیات گرامی میداریم?

?در ساعت ۴٫۳۰ بامداد ۱۹/۲/۱۳۶۵، نیروهای عراقی در منطقه پیچ انگیزه، به محور بجلیه، یعنی خط پدافندی تیپ ۳ لشکر ۱۶ (ارتش) حمله کردند و حرکت خود را به طرف پاسگاه ربوط و خط پدافندی تیپ ۲ این لشکر، ادامه دادند.
با اجرای آتش توپخانه و آغاز تک دشمن نیروهای پدافند کننده عقب نشینی می کنند.فرمانده کل سپاه و مسؤولان نیروی زمینی سپاه برای سد پیشروی دشمن اقداماتی را آغاز کردند؛ بنابراین، به تیپ سیدالشهدا(ع) و لشکر علی ابن ابیطالب(ع) که احتیاط کلی منطقه بودند، دستور حرکت داده شد.
با رسیدن یک گروهان از تیپ سیدالشهدا(ع) در ساعت ۸:۱۵ صبح، محور شرهانی حفظ و با رسیدن دومین گروهان از نیروهای این تیپ در ساعت ۱۰ صبح، خط تیپ ۳ ترمیم شد و حدود دوازده تانک از دشمن از بین رفتند و چند نفر از نیروهای دشمن به اسارت در آمدند.

?شهید بزرگوار شهید سید محمود موسوی تخریبچی مامور به گردان حضرت زینب سلام الله علیها بود که در این عملیات به شهادت رسید و پیکرمطهرش در منطقه درگیری برجای ماند و سال ۷۱ توسط گروه تفحص کشف گردیده وپس از تشییع در گلزار شهدای بهشت زهراءسلام الله علیها ،قطعه ۴۴ ردیف ۹۱شماره۱۶ مهمان خاک شد

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید