کد خبر:2645
پ
۷۴

نقشه حمله به دژ شلمچه

در شب عملیات کربلای ۵ شب نوزدهم دیماه ۶۵ غواصان تخریب و رزمندگان گروهان نصر از گردان حضرت علی اکبر (ع) ل۱۰ به فرماندهی شهید علی آملی برای شکستن دژ شلمچه راهی شدند. غواصان ل۱۰ از داخل خاکریز دو جداره که از عملیات بیت المقدس در منطقه احداث شده بود و سراسر منطقه را آب […]

در شب عملیات کربلای ۵
شب نوزدهم دیماه ۶۵ غواصان تخریب و رزمندگان گروهان نصر از گردان حضرت علی اکبر (ع) ل۱۰ به فرماندهی شهید علی آملی برای شکستن دژ شلمچه راهی شدند.
غواصان ل۱۰ از داخل خاکریز دو جداره که از عملیات بیت المقدس در منطقه احداث شده بود و سراسر منطقه را آب فرا گرفته بود به سمت دژ شلمچه حرکت کردند.
غواصان تخریب با فرماندهی شهید علیرضا پیکاری زودتر راهی شدند تا قبل از رسیدن نیروهای عمل کننده موانع را از سر راه بردارند.
غواصان تخریب در داخل آب مشغول باز کردن موانع و سیم خاردارهای پر تعداد مقابل دشمن بودند که دشمن با زدن منور متوجه حضور اون ها در چند متری کمین هایش شد و آتش پرحجم خود را به داخل آب و مکان حضور آنها هدایت کرد .در رگبار اولیه مسسلسلهای سنگین دشمن غواصان تخریب هدف قرار گرفتند که از گروه ۲۰ نفره آنها به غیر از یک نفر مابقی مجروح و شهید شدند .
با فرمان فرمانده گروهان نصر شهید آملی حمله رزمندگان غواص به سمت دژ شلمچه آغاز شد و درگیری سختی شروع شد.
کمین های دشمن با سلاح های سبک و سنگین به سمت غواصان شلیک میکردند و شهید علیرضا آملی در این درگیری به شهادت رسید.
با توجه به شهادت غواصان تخریب و تلفات گروهان نصر تصمیم فرماندهی عملیات بر این شد که رزمندگان لشگر۱۰سیدالشهداء(ع) از مسیر معبر لشگر فجر با توان گردان امام سجاد علیه السلام به دشمن حمله کنند.
با توکل به خدا و عنایت حضرت زهراء سلام الله علیها و دلاورمردی رزمندگان لشگر ۱۰  دژ شلمچه در ساعت اولیه صبح روز ۱۹ دیماه شکسته شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید