کد خبر:13997
پ
alvaresin-0140

هلالی دوم (نونی دوم) تصرف شد

شیرمردان گردان حضرت علی اصغر(ع) به کمک آمدند گردان علی‌اصغر(ع) هم دیر به ما رسید. گردان علی‌اصغر(ع) ـ که در احتیاط گردان حضرت زینب(س) بود با کمی تاخیر حدود ساعت ۱۲:۳۰ وارد منطقه شد و با استعداد یک گروهان و یک دسته ویژه، حدود ساعت ۱۵ به محل هلالی اول رسید و با کمک گردان […]

شیرمردان گردان حضرت علی اصغر(ع) به کمک آمدند

گردان علی‌اصغر(ع) هم دیر به ما رسید.

گردان علی‌اصغر(ع) ـ که در احتیاط گردان حضرت زینب(س) بود با کمی تاخیر حدود ساعت ۱۲:۳۰ وارد منطقه شد و با استعداد یک گروهان و یک دسته ویژه، حدود ساعت ۱۵ به محل هلالی اول رسید و با کمک گردان حضرت زینب(س) ضمن تصرف خاکریز هلالی دوم، در پشت خاکریز به‌سمت جاده آسفالت شلمچه پیشانی جنگی تشکیل داد. خبر موفقیت نیروهای لشکر سیدالشهدا(ع) در ورود به هلالی دوم محور شلمچه به قرارگاه کربلا اعلام شد.
طبق هماهنگی‌های قبلی قرار بود که بلافاصله بعد از اتمام مأموریت لشکر سیدالشهدا(ع) و تصرف دو موضع هلالی، گردان‌های  لشکر  ۵نصر با هماهنگی از آن عبور کنند، اما به‌علت وقفه‌ای که در رسیدن نیروهای لشکر نصر به وجود آمد، دشمن فشار زیادی را به نیروهای لشکر سیدالشهدا(ع) وارد آورد و باعث شد که نیروها قدری از هلالی دوم عقب‌تر بیایند و تا ساعت ۵ بعد از ظهر حدود ۵ ساعت پس از تصرف هلالی دوم که گردان‌های لشکر نصر رسیدند و از خط مقدم  لشکر سیدالشهدا(ع) عبور کردند، رزمندگان این یگان درمقابل پاتک‌های متعدد دشمن دلیرانه مقاومت می‌کردند.
درعین‌حال لشکر سیدالشهدا(ع) که پس از تصرف دو دژ هلالی‌شکل شلمچه، به تثبیت موقعیت خود در این منطقه پرداخته بود، در ساعت ۱۴:۴۵ در محدوده پل پنجم کانال جنوب پنج‏ضلعی موفق به الحاق با لشکر۱۹ فجر شد.
بدین‌ترتیب مرحله اول عملیات لشکر سیدالشهدا (ع)، از لحظه حرکت غواص‌ها از نقطه رهایی تا پایان مأموریت حدود ۱۹ ساعت به طول انجامید و پس از آن مأموریت پدافند منطقه به‌مدت ۲۴ ساعت به ۵ گردان عمل‌کننده لشکر در این مرحله واگذار شد

کلیدواژه : حاج یدالله ایزدی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید